الکترونیک

تمام سعی ما بر این است تا بهترین ها در اختیار شما باشند

الکترونیک

تمام سعی ما بر این است تا بهترین ها در اختیار شما باشند

درایور USBasp و USBtiny برای ویندوز های XP ، 7 ، 8 ، 8.1 ، 10

سلام

این بار با یک آموزش در خدمت شما هستیم و قصد داریم نحوه نصب درایور USBasp و USBtiny  را در ویندوز های   XP - 7 - 8 - 8.1 - 10 در نسخه های  X32 و X64  به شما عزیزان آموزش دهیم .

برای دیدن آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید .

 

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در موقع نصب درایور برای USBasp و USBtiny دچار مشکل شده باشید .

به دلیل Open source بودن این درایور ها و نبود امضای دیجیتال در آنها ، ویندوز از نصب این گونه درایور ها توسط کاربر جلوگیری میکند و راهکار هایی نظیر نصب درایور از محل Safe mode که در آن امضای دیجیتال کنترل نمیشود کارساز نیست و پس از راه اندازی ویندوز در شرایت عادی دوباره اخطار امضای دیجیتال نمایش داده شده و درایور قابل استفاده نیست .

در پی جستوجو های ما برای درایوری که دارای امضای دیجیتال بوده و بدون مشکل بر روی ویندوز قابل استفاده باشد ، به ابزاری که  Zadig نام دارد برخورد کردیم که میتوان از آن برای نصب درایور های ilbusb در تمام نسخه های ویندوز  استفاده کرد و دارای امضای دیجیتال میباشد .از آن جایی که هر دو درایور USBasp و USBtiny بر پایه درایور libusb هستند ، میتوان از این ابزار برای نصب آنها نیز استفاده کرد که در ادامه به نحوه کارکرد آن میپردازیم .

با استفاده از این ابزار شما میتوانید این درایور ها را بدون برخورد به اخطار امضای دیجیتال و به راحتی نصب کنید . این یک راه حل خارقالعاده است که آن طور که باید در دنیای مجازی انتشار نیافته و ما اینجا آن را به شما آموزش میدهیم .

مراحل انجام کار برای استفاده از Zadig :

1- به وبسایت http://zadig.akeo.ie مراجعه کرده و نرم افزار مربوطه را دریافت کنید .( برای ویندوز XP نسخه جداگانه ای موجود است .)

2- دستگاه USBasp یا USBtiny خود را به کامپیوتر متصل کنید . در صورتی که میکرو کنترلر شما از بوت لودر USBasp یا USBtiny استفاده میکند ، آن را در مد بوت لودر قرار دهید .در این صورت ویندوز اخطار (عدم وجود درایور )را نمایش داده و به صورت خودکار شروع به جستوجو برای پیدا کردن آن میکند  و یا ازشما درخواست نصب درایور را میکند . در صورت مشاهده این پیغام ، آن را ببندید .

3- حالا نوبت به Zadig  میرسد . نرم افزار را اجرا کنید . (در ویندوز 7 و ورژن های بالا تر باید بر روی آیکون نرم افزای راست کلیک کرده و گزینه (Run as administrator) را انتخاب کرده و در پنجره باز شده (yes) را بزنید .)

حالا نرم افزار آماده استفاده است . در زیر میتوانید عکس ان را مشاهده کنید.

[Zadig screenshot]


نرم افزار باید دستگاه شما  که میتواند یکی از موارد بالا یا هر دستگاه دیگری که باشد را شناسایی کند .

حالا در محل انتخاب درایور که با فلش سبز رنگ در نرم افزار نمایان است گزینه ( libusb-win32 (v1.2.6.0  را انتخاب کرده وبر روی دکمه نصب کلیک کنید .

منتظر بمانید تا مراحل نصب پایان یابد.

کار تمام شد و نوبت به لذت بردن از از کاری که انجام دادید است .

ممنونیم که تا آخر این آموزش با ما همراه بودید نظرات شما میتواند راهنمای بزگی برای ما باشد .  همیشه شاداب باشید .

کپی از مطالب باذکر منبع بلامانع است .



  کلیه حقوق این وبلاگ برای گروه فنی مهندسی MOOM.tech محفوظ است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.